Muzikant in de kijker: Bart V

Spotlight Onze volgende muzikant in de kijker is Bart. Hij is ondertussen al de vijftiende in het rijtje na Fien, Tine, Marijke, Mathijs C, Geert, Claudette, Chris, Inge, Ellen, Mathias, Marieke, Hanne, Liesa en Mathijs G. Net als Mathijs is Bart ook een sympathieke trompettist uit onze harmonie! Bart schitterde nog op ons laatste lenteconcert met een solo in het nummer My Heart will Go On. Deze maand wordt hij aan de tand gevoerd in onze vaste rubriek!

1. Vertel eens, hoe heeft de muziekmicrobe jou gebeten? Ben je van kindsaf gestart met muziekles? En heb je meteen voor trompet gekozen?

De muziekmicrobe is via mijn vader ingegeven en met de jaren verder gegroeid. Vanaf kindsbeen ben ik gestart met muziekschool en ik heb die helemaal doorlopen. Toen was dat nog 7 jaar notenleer, muziekgeschiedenis en trompetles. Daarna heb ik ook nog enkele jaren extra trompetles gevolgd in Ieper, bij dhr. Bart Coppé.

2. Voor je naar Beselare verhuisde speelde je in de fanfare in Zwevegem juist? Heb je daar nu nog steeds connecties?

Ik heb er inderdaad nog steeds connecties, al speel ik er niet meer mee. Ik pik wel af en toe nog eens een concert mee!

3. Als ik me niet vergis, speel je ook nog in een Big Band in Ieper? Of was dat een eenmalig initiatief van de muziekschool?

De Big Band is een gelegenheidsgroepje, dat bestaat uit leraren en oud-leerlingen van de muziekacademie van Ieper. We treden enkel op bij speciale gelegenheden zoals het jaarlijkse lerarenconcert of de opening van de nieuwe muziekschool.

4. Waar kan je naast muziek nog van genieten?

Ik kan genieten van lekker eten en van buiten in de natuur te zijn. Maar samen musiceren heeft toch nog een andere dimensie en daar heb ik zeker de beste herinneringen aan. Ik wil graag in de toekomst proberen om meer tijd vrij te maken om naar concerten te gaan luisteren of zelf te spelen.

5. Hoe heb jij je voorbereid op je fantastische solo tijdens ons voorbije lenteconcert ?

Om eerlijk te zijn te weinig… Een wat betere voorbereiding zou zeker niet slecht geweest zijn. Ik hoop dat het publiek er toch van heeft genoten.

6. Wie wordt de volgende muzikant in de kijker en wat wil je hem/haar al altijd eens vragen ?

Onze dirigent Pieter wordt de volgende muzikant in de kijker! Zoals we allemaal weten, componeert en bewerkt hij veel mooie muziek. Ik had graag eens geweten onder welke namen/schuilnamen hij deze muziek bewerkt & componeert en wanneer al of niet zijn echte naam vermeld wordt? Ik heb soms het vermoeden dat we muziek spelen die hij geschreven heeft onder schuilnaam 😉

Bedankt Bart! We zullen het hem zeker vragen!

2 antwoorden op “Muzikant in de kijker: Bart V”

Reacties zijn gesloten.