Onze Dirigent

Peter Bruneel werd geboren op 6 april 1977 in Izegem. Samen met zijn echtgenote, Mieke Demeurisse, en hun 3 kindjes, Matteo, Luna en Mila, woont hij in Beveren (Roeselare).

Op negenjarige leeftijd startte hij met pianoles bij Dirk Verbrugghe aan de Stedelijke Academie voor Muziek & Woord te Izegem. 10 jaar later behaalde hij er de stadsmedaille.

Om lid te kunnen worden van de lokale drumband en harmonie volgde hij tegelijkertijd ook lessen slagwerk aan dezelfde academie bij Stefaan Raes.

Voor zijn hogere studies muziek koos Peter heel specifiek voor de richting Muziektheorie-Schriftuur met als optie HaFaBra-directie, met als doel aan de slag te kunnen binnen de wereld van de amateurmuziek. Hij studeerde zowel aan het Lemmensinstituut te Leuven als het Koninklijk Vlaams Conservatorium Antwerpen, en kreeg pianoles van oa Joop Celis, Stephen Collins en Roland Demuynck, lessen slagwerk van Carlo Willems en Koen Wilmaers, en lessen directie en arrangement van respectievelijk Dirk De Caluwe en Jan Hadermann.

Tussen 1998 en 2010 was hij onafgebroken actief als dirigent, en dit bij verschillende verenigingen, zowel in Boezinge, Moorslede, Kuurne, Geluwe als Izegem. Hij is ook steeds actief gebleven als arrangeur en werkte in opdracht van verschillende verenigingen.

Als slagwerker musiceerde hij oa bij Il Novecento, deFilharmonie Antwerpen en Prima la Musica. Als dirigent mocht hij projecten leiden met artiesten zoals bijvoorbeeld Johnny Logan, Peter Koelewijn, Paul Michiels, Sandra Kim, Born, Bart Herman, Sergio, ea.

Na een periode van ± 5 jaar inactiviteit als dirigent, vond Peter in januari 2016 een nieuwe uitdaging bij de Harmonie Sint-Cecilia Beselare en het Beselaars Jeugdensemble.

Vorige dirigenten

2009 – 2015: Pieter Meersseman

1989 – 2009: Rik Vaneyghen

1986 – 1989: Danny Verkindere