Muzikant in de kijker: Tine

SpotlightNummer twee in rij van muzikant in de kijker is Tine, onze Saxophoniste. Voor wie de boot gemist heeft: Het is de bedoeling om elke muzikant even in de kijker te zetten op de website, aan de hand van een mini-interview over het muziek maar evengoed over andere zaken. Op die manier leren jullie de persoon achter de muzikant beter kennen. Vandaag is het dus de beurt aan Tine. Tine is sinds 2004 lid van onze Harmonie, we stellen ze even aan jou voor!

Instrument: saxTine

Lid sinds: 2004

studies: economie – wiskunde

Op straat marcheren of een concert spelen?

Ik ben eerder een concertmuzikant. In ons nieuwste kostuum in een zaal of in een kerk volledige stukken spelen is meer aan mij besteed dan op straat marcheren en korte marsen spelen. Die marsmuziek ligt mij minder en speel ik niet zo graag. Maar ik hoop stiekem op verbetering nu er enkele nieuwe marsen zullen bijkomen.

Gaan skieën op Les 2 Alpes of een strandvakantie in Mallorca?

Strandvakantie naar Mallorca, zonder enige twijfel. Al moet ik bekennen dat ik nog nooit ben gaan skiën. En dus kan ik de vergelijking niet echt maken. Al kan ik mij moeilijk voorstellen wat er zo leuk is aan skiën. Geef mij maar 35%, een zwembad, een cocktail, vers fruit en Spaanse mannen in zwemshort 😉

Philippe Geubels of Geert Hoste?

Philippe Geubels, ook hier moet ik niet echt lang nadenken. Al vind ik Geert Hoste ook zeker niet slecht. Zijn eindejaarsconference van nu is alvast stukken beter dan die van pakweg 5 jaar geleden. Maar Philippe Geubels is meer stand-up comedian. Wat hij kan brengen in “De Slimste Mens Ter Wereld” of “De Pappenheimers”, dat zie ik Geert Hoste niet direct doen.

Thuis of Familie?

Euhm, geen één van de twee eigenlijk, geef mij maar De Rodenburgs!

Wie wordt de volgende muzikant in de kijker?

Doe maar mijn collega-saxophoniste, Marijke.

Eén antwoord op “Muzikant in de kijker: Tine”