Muzikant in de kijker: Geert

SpotlightEen kleine maand geleden was onze drummer Mathijs muzikant in de kijker. Hij koos Geert als volgende in het rijtje en wou vooral weten of hij van plan is om zijn lange haren nog lang te houden. Een gevaarlijke vraag als je het mij vraag. Bij “meer” vinden jullie het volledige mini-interview met Geert en komen jullie te weten wie onze volgende muzikant in de kijker wordt!

Als je nu één moment uit de geschiedenis van de harmonie moet kiezen als “mooiste herinnering”, Geertwelk moment is dat dan?

Eén moment kiezen is heel erg moeilijk. Er zijn ondertussen toch verschillende momenten die mij altijd zullen bijblijven. Ik denk spontaan aan de promotie naar uitmuntendheid na enkele minder geslaagde tornooien, maar evengoed aan de Cecilia-feesten uit lang vervolgen tijden, toen we in de vroege uurtjes ’s morgens ten huize Denise eindigden. Daar moet Denise toch haar eerste grijze haren aan overgehouden hebben…

Daarnaast kan ik simpelweg ook genieten van momenten waarop ik het gevoel krijg dat zowel de dirigent, vele muzikanten en bestuursleden als één blok achter “hun” muziekvereniging staan.

Waarvan geniet je het meest, van een goede prestatie op een loopwedstrijd of van een geslaagd concert met de Harmonie?

Goh, moeilijke keuze. Ik ben altijd tevreden als ik een goeie loopprestatie neerzet (in vergelijking met leeftijdsgenoten natuurlijk). Maar ik kan minstens evenveel genieten van momenten waar onze harmonie als een sterk collectief voor de dag komt.

Wanneer laat je je paardenstaart knippen?

ik moet Mathijs teleurstellen. Vermits mijn weelderige haardos nog het enige is dat naar een lang vervlogen jeugd verwijst, blijft die voorlopig zeker staan!

Wie komt na jou aan de beurt en wat wil je van die persoon graag weten?

De volgende muzikant in de kijker wordt Claudette, ook – en misschien beter – gekend als moeder!

Eén antwoord op “Muzikant in de kijker: Geert”

1. Waarom moet ik glimlachen wanneer er sprake is van ‘in vergelijking met leeftijdsgenoten’ … . zou dat iets te maken met een soort crisis aan een bepaalde leeftijd? : )