Muzikant in de kijker: Mathijs

SpotlightHet is opnieuw tijd voor een nieuwe muzikant in onze rubriek “Muzikant in de kijker“! De vorige muzikant in de kijker, Marijke koos voor onze drummer Mathijs. In het interview komen we eindelijk te weten wanneer zijn pa (in navolging van zijn ma en zus) nu in de harmonie komt, hoe goed hij het kan vinden met zijn zus, en hoe ver het staat met zijn blaasinstrumentkwaliteiten, want naast het slagwerk speelt hij ook trompet!

MathijsAl enig idee wat je volgend jaar zal studeren?

Het wordt waarschijnlijk industriële wetenschappen aan de Hogeschool Gent, maar dat staat nog niet helemaal vast. Eerst maar de laatste examens op de middelbare school afwerken!

Wat is de mooiste herinnering uit jouw carrière als muzikant?
Er zijn verschillende mooie herinneringen uit de afgelopen tijd. Maar ik denk dat de uitstap naar Duitsland toch een herinnering zal zijn die lang zal blijven. De sfeer op de bus, de sfeer tijdens de stoet, het entertainment door de Duitsers, onvergetelijk.
Een andere activiteit die ik jammer genoeg niet de hele tijd heb kunnen meedoen, was het repetitieweekend in Amougies. Voor de tijd die ik er wel doorgebracht heb, was het echt wel super. Maar ook tal van andere activiteiten zoals fietstochten, uitstappen hebben mooie herinneringen opgeleverd.

Had je niet liever een broer gehad dan je zus?
Ik denk dat ik het toch maar bij mijn zus hou. We kunnen het goed vinden met elkaar en lachen veel. Vroeger miste ik natuurlijk een broer om mee te voetballen, maar dat is verleden tijd. Ik heb zeker niet te klagen over mijn zus. Ik ben wel benieuwd wat zij op dezelfde vraag zou antwoorden. 🙂

Lenteconcert of kerstconcert?

Dat hangt voor mij vooral af van de stukken. Maar als ik toch moet kiezen, dan kies ik voor lenteconcert. Ik heb het meer voor stukken waar iets van actie in zit. En ik vind kerstmuziek persoonlijk iets te populair, het verrast niet meer. En natuurlijk heb ik bij het lenteconcert zelf meer te doen, wat ook mooi meegenomen is.

Ambitie om ooit trompet te spelen in de harmonie?
Daar zou ik nog eens over moeten denken. Ik denk dat dat niet vlug zal gebeuren, aangezien we nu al slagwerkers tekort hebben. Mochten er plotseling enkele nieuwe slagwerkers bijkomen, dan zou ik de overweging misschien wel even maken. Of misschien moest er een jeugdharmonie komen… Maar voorlopig hou ik het dus bij het slagwerk.

Wanneer komt je pa in onze harmonie en wat zal hij spelen?
Ik denk dat dat niet binnen de mogelijkheden valt. Ik denk niet dat hij het zelf zou willen. Het is veel gezelliger in de zetel. :p Als ik mijn vader dan toch een functie binnen de harmonie moet geven… barman. Hij is graag tussen de mensen, maar muziek spelen is een ander paar mouwen.

Wie wordt de volgende muzikant in de kijker en wat wil je hem/haar al lang es vragen?
Geert Cardoen wordt de volgende en ik wil vooral graag weten wanneer hij nu eindelijk zijn paardestaart zal laten knippen!

Eén antwoord op “Muzikant in de kijker: Mathijs”

1. oooh, zo lief 🙂
    awel, kzou just hetzelfde antwoorden si!
    Maar dan beetje meer dwaas doen in plaats van voetballen 😉