Filmconcert – Children of Sanchez

Filmconcert 2012 - AfficheOp zaterdag 10 maart brengt Harmonie Beselare een filmconcert.  De muziek, zowat allemaal bekendere deuntjes uit klassiekers wordt begeleid van videofragmenten geprojecteerd op 2 grote schermen naast het podium, wat zorgt voor een uniek totaalspektakel.
Op onze website warmen we jullie de komende weken alvast op met wat voorsmaakjes van wat jullie te wachten staat. We presenteren de films achter de muziek op onze pupiters. Zo bent u op zaterdag 10 maart perfect voorbereid en kan u dubbel genieten van ons concert of uw vrienden verbazen met interessante weetjes over de films die de revue passeren. Begin deze week stelden we The Curious Case of Benjamin Button voor. Nu is het de beurt aan The Children of Sanchez.

Filmconcert - Children of SanchezThe Children of Sanchez is een boek uit 1959 van de Amerikaanse socioloog Oscar Lewis over een Mexicaanse familie in Mexico City. Het boek is enige jaren verboden geweest. De film die op het boek gebaseerd is, kwam uit in 1979. Anthony Quin vervulde de rol van Jesús Sánchez, een weduwnaar boer, die in Mexico City voor zijn gezin tracht te zorgen. Hij is een harde werker en denkt dat het voldoende is om financieel goed voor zijn gezin te zorgen. Hij krijgt een conflict met zijn dochter Consuela, omdat zij niet langer de onderdanige dochter wil zijn. De Soundtrack voor de film, gelauwerd met een Grammy Award, werd geschreven door de Amerikaanse bugelspeler Chuck Mangione.