Filmconcert – The Curious Case of Benjamin button

Filmconcert 2012 - AfficheOp zaterdag 10 maart brengt Harmonie Beselare een filmconcert.  De muziek, zowat allemaal bekendere deuntjes uit klassiekers wordt begeleid van videofragmenten geprojecteerd op 2 grote schermen naast het podium, wat zorgt voor een uniek totaalspektakel.
Op onze website warmen we jullie de komende weken alvast op met wat voorsmaakjes van wat jullie te wachten staat. We presenteren de films achter de muziek op onze pupiters. Zo bent u op zaterdag 10 maart perfect voorbereid en kan u dubbel genieten van ons concert of uw vrienden verbazen met interessante weetjes over de films die de revue passeren. De spits afbijten doen we met The Curious Case of Benjamin Button.

The Curious Case Of Benjamin  ButtonThe Curious Case of Benjamin Button is een film uit 2008. De film is gebaseerd op een kortverhaal van F Scott Fitzgerald. Het hoofdpersonage Benjamin Button ziet het levenslicht in een lichaam van een pasgeborene, maar heeft toch de uiterlijke kenmerken van een bejaarde. Terwijl de wereld en de mensen rondom Benjamin verouderen, beleeft het oud mannetje het verouderingsproces andersom. Benjamin ontmoet Daisy, een zevenjarig meisje. Daisy groeit op tot een volwassen mevrouw en ook Benjamin groeit vanuit de andere richting zowel gevoelsmatig als uiterlijk dichter naar haar toe…

De film duurt een dikke 2,5 uur, maar verveelt geen moment. Het verhaal is erg meeslepend en zeker de moeite waard. Het is een film voor alle leeftijden, die meer dan 13 Oscar-nominaties kreeg en uiteindelijk ook 3 Oscars in de wacht sleepte (Best visual effect, best make-up, best art direction). De hoofdrolspelers zijn Kate Blanchett en Brad Pitt.