Filmconcert – Chicken Run

Filmconcert 2012 - AfficheOp zaterdag 10 maart brengt Harmonie Beselare een filmconcert.  De muziek, zowat allemaal bekendere deuntjes uit klassiekers wordt begeleid van videofragmenten geprojecteerd op 2 grote schermen naast het podium, wat zorgt voor een uniek totaalspektakel.
Op onze website warmen we jullie de komende weken alvast op met wat voorsmaakjes van wat jullie te wachten staat. We presenteren de films achter de muziek op onze pupiters. Zo bent u op zaterdag 10 maart perfect voorbereid en kan u dubbel genieten van ons concert of uw vrienden verbazen met interessante weetjes over de films die de revue passeren. We stelden al The Curious Case of Benjamin Button en The Children of Sanchez voor. Nu is het de  beurt aan Chicken Run.

Chicken Run is een animatiefilm uit het jaar 2000. De film vertelt het verhaal van Mevr. Tweedy, de bazige eigenares van een kippenboerderij op het platteland van het Engelse York. Ze besluit streng op te treden: de kippen die niet genoeg eieren leggen worden gestraft en belanden in de pan. De kippen proberen allerlei vergeefse vluchtpogingen op te zetten om hun leven te redden. Dan verschijnt de stoere haan Rocky, hij lijkt de geknipte persoon lijkt te zijn om de kippen te helpen met ontsnappen. Rocky heeft het ‘geniale’ idee de kippen te leren vliegen. Ontsnappen is hard nodig want mevrouw Tweedy wil alle kippen gaan verwerken tot kippenpasteien…

De oorspronkelijke Engelstalige versie van de film, sleepte meer dan 21 prijzen in de wacht in verschillende categorieën. Een Vlaamse versie kon dan ook niet achterwege blijven en onder andere Stanny Crets, Veerle Dobbelaere en Wim Opbrouck verleenden hun stem aan de Vlaamse versie.