Drukke zomer voor Harmonie Beselare en BJE!

Iedereen die dacht dat Harmonie Beselare en het Beselaars Jeugdensemble op hun lauweren gingen rusten na het lenteconcert, komt bedrogen uit. Voor beide verenigingen staat er een drukke zomer voor de boeg. Hou uw agenda in de aanslag, we maken een overzicht.

Het Beselaars Jeugdensemble was in mei opnieuw aanwezig op de vormselvieringen in Geluveld en Beselare muzikaal te omlijsten. Na de vormselvieringen richt BJE zich op het heksenweekend.affiche-heksenstoet Op zondag 28 juli zullen heel wat BJE-ers voor het eerst al spelend op hun instrument meelopen in de stoet. En uiteraard verzorgen we traditioneel ook een aperitiefconcert tijdens de avondmarkt op de vooravond van de heksenstoet, op zaterdagavond 27 juli.

Ook Harmonie Beselare schiet stevig uit de startblokken. Op vrijdag 21 juni wordt de harmonie verwacht om de opening van het nieuwe OC in Beselare, De Leege Platse, muzikaal wat bijklank te geven.

Daarna is ook de heksenstoet (zondag 28 juli) het volgende target. In tegenstelling tot de voorbije edities is niet de stoet het hoogtepunt voor de Harmonie (die doen we samen met het jeugdensemble), maar wel het avondspel en aansluitend het vuurwerk. Tijdens het avondspel zorgt de harmonie voor meeslepende en sfeerscheppende achtergrondmuziek om daarna het vuurwerk helemaal live te begeleiden in een uniek klank- en beeldspektakel. Iedereen weze gewaarschuwd!

Om de zomer in stijl af te sluiten, trekt Harmonie Beselare op zondag 11 augustus nog naar Middelkerke, om in de voor- en namiddag een stapconcert te geven.

En terwijl u nu toch uw agenda bij de hand heeft, kunt u best meteen ook onze jaarlijkse barbecue noteren, die gaat door op zondag 8 september.