Podiumervaring opdoen

KrantNaar aanleiding van ons kerstconcert op zondag 26 december, verscheen gisteren in Het Wekelijks Nieuws een artikel met een groepsfoto van het jeugdensemble. Lees hier het volledige artikel.

Koninklijke Harmonie St.-Cecilia presenteert kerstconcert

Podiumervaring opdoen

BESELARE – Op zondag 26 december om 18.30 uur in de Sint-Martinuskerk presenteert de Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia Beselare, in samenwerking met het jeugdkoor Vox Musica uit Roeselare, haar kerstconcert.

Het Beselaars jeugdensemble is tijdens het kerstoncert aan z’n eerste optreden toe.

Dit kerstconcert is meteen het eerste optreden van het Beselaars jeugdensemble. De jongste telg van de muziekvereniging St.-Cecilia Beselare is pas opgericht in 2010 onder impuls van enkele jonge bestuursleden en dirigent Pieter Meersseman. Het jeugdensemble probeer de jonge muzikanten wegwijs te maken in het musiceren in groepsverband en laat hen meteen wat podiumervaring opdoen, dit alles op hun eigen tempo en niveau.

Enkel maar musiceren

Vox Musica is naast een jeugdkoor ook een leuke bende die tijd maakt voor allerhande activiteiten.

“Op dat vlak moeten we alvast goed bij elkaar passen, want ook wij proberen als harmonie natuurlijk meer te  doen dan enkel maar samen te musiceren”, aldus bestuurslid Brecht Hauspie. Vox Musica telt meer dan 100 leden en is daarmee het grootste jeugdkoor van Vlaanderen. In 2005 brachten ze hun eerste cd uit. Ze zijn niet aan hun proefstuk toe, want ze deelden al het podium met Johny Logan en Peter Koelewijn.

Programma

Tijdens het concert komen de harmonie en het koor voor een stuk alleen aanbod, maar worden er worden ook heel wat werken samen uitgevoerd.

Het geheel wordt vakkundig van commentaar en bindtekst voorzien door Sofie Meeuws.

Op het programma staan onder meer Ukrainian Bell Carol (arr. Richard L. Saucedo), Cascadia Suite (Robert Buckley), Dances of Innocence (Jan van der Roost) en Santa’s Journey (Roy Kaighin). Gedurende de pauze kan men genieten van een glaasje glühwein of een borreltje jenever. Na het concert wordt er nagepraat in de oude gemeenteschool (Dadizelestraat 16).

Kaarten in voorverkoop zijn te verkrijgen bij alle muzikanten en bestuursleden en kosten 7 euro, aan de deur 8 euro.

(EV)

(verschenen op vrijdag 17 december in Het Wekelijks nieuws editie West, bekijk hier het origineel artikel)