Welkom Lieselot, Eden en Phaedra!

Sinds september zit onze eerste rij tijdens repetities gezellig vol. De dwarsfluitpupiter werd versterkt met maar liefst drie toffe meiden uit Geluveld! Phaedra (14), Eden (15) en Lieselot (15) zijn van bij de start in 2010 lid van BJE en maakten deze zomer de overstap naar de harmonie, al blijven ze ook nog erg belangrijke krachten in ons jeugdensemble. We laten Phaedra, Eden en Lieselot elkaar even voorstellen.

harmonie-beselare-lieselot
Lieselot en Eden tijdens de Pink Party op BJE-kamp 2013

Eden (15) speelt al zeven jaar dwarsfluit. Thuis op de tuinwijk in Geluveld is het altijd gezellig druk, want Eden heeft drie broers (Gaëtan, Ewout en Kwinten) en één zus (Amber). Eden loopt school in Ieper (Immaculata) en is altijd zeer vrolijk en bovendien grappig, aldus Phaedra en Lieselot. Eden kijkt nu al uit naar het eindejaarsconcert, het eerste concert dat ze met de harmonie zal meespelen.

Lieselot (15) is met voorsprong de grootste van de drie. Ook zij speelt al zeven jaar fluit en heeft een oudere zus (Margot) en een jongere broer Armand. Margot speelt piano, maar zit jammer genoeg niet in de harmonie, foei!. Lieselot studeert Latijn-Wiskunde in het College in Ieper.
Lieselot denkt nog vaak terug aan het BJE-kamp van vorig jaar. Het weekend van volgend jaar staat al met rood in haar agenda aangestipt.
In de harmonie gaan sommige passages nog iets te snel, maar door wekelijks te repeteren lukt het wel telkens wat beter. En andere stukjes moeten gewoon thuis geoefend worden.
Lieselot vindt het fijn dat ze mee op het podium mag met de harmonie. Ze was de voorbije concerten altijd op post om te luisteren, maar meespelen is natuurlijk veel leuker!

harmonie-beselare-phaedra
Phaedra bij het maken van een regenbuis

Phaedra (14) speelt al zes jaar dwarsfluit. Ze heeft één jongere zus Anouk die ook door de muziekmicrobe gebeten is en nu al verlangt om mee te spelen in ons jeugdensemble. Phaedra gaat ook naar school in Ieper (de Heilige Familie) en kan het daar met (bijna) iedereen heel goed vinden.
Haar mooiste BJE-moment vindt Phaedra de “machtige” fuif op het allereerste muziekkamp.
Meespelen in de harmonie vindt ook Phaedra niet meteen makkelijk. Stiekem oefent ze thuis meer aan de stukken voor de harmonie dan aan de stukken voor de les fluit! Phaedra is ook blij dat ze binnenkort mee mag smullen op de smulrepetities en kijkt uit naar haar eerste pre-cecilia-party met de toffe jonge bende!