Vlamoweek 2014

Van woensdag 5 maart tot en met zondag 9 maart 2014 organiseert Vlamo West Vlaanderen een heuse “Vlamoweek” in Kemmel, Ieper en Dranouter. De Vlamo-week omvat de ‘Play-in voor de jeugd’, een ‘2-daagse voor slagwerkers’, een ‘2-daagse stage voor accordeonisten’, een stage ‘Musiceren in een blaaskapel’ en een ‘Infoavond voor dirigenten en bestuursleden’.

1618488_10201428518530643_894418265_nDe Play-in voor de jeugd, o.l.v. Bart Picqueur, vindt plaats van 5 tot 7 maart en richt zich tot jonge muzikanten tussen 14 en 25 jaar.
Inschrijven kan door te klikken op Inschrijven Play-in jeugd. De deelnameprijs bedraagt 100 euro.
Uiterste inschrijvingsdatum: 15 februari.

De Tweedaagse voor slagwerkers vindt plaats op 8 en 9 maart en richt zich tot alle slagwerkers. Er is een keuze tussen drie groepen elk begeleid door een professionele slagwerkinstructeur: drumline, drumband en melodische percussie.
Inschrijven kan door te klikken op Inschrijven 2-daagse slagwerk. De deelnameprijs bedraagt 70 euro.
Uiterste inschrijvingsdatum: 15 februari.

De Tweedaagse stage voor accordeonisten vindt plaats op 7 en 8 maart en richt zicht voornamelijk op accordeonisten tussen 14 en 30 jaar.
Inschrijven kan door te klikken op Inschrijven 2-daagse accordeonisten. De deelnameprijs bedraagt 70 euro.
Uiterste inschrijvingsdatum: 15 februari.

De stage Musiceren in een blaaskapel vindt plaats op 9 maart en heeft als doel muzikanten uit de hafabra-wereld kennis te laten maken met de blaaskapel-wereld.
Inschrijven kan door te klikken op Inschrijven musiceren in een blaaskapel. De deelnameprijs bedraagt 15 euro.
Uiterste inschrijvingsdatum: 15 februari.

De Infoavond voor dirigenten en bestuursleden vindt plaats op 5 maart en richt zich tot alle dirigenten en bestuursleden van de bij Vlamo West-Vlaanderen aangesloten verenigingen.
Inschrijven kan door te klikken op Inschrijven infoavond. Deelname aan deze infoavond is gratis.
Uiterste inschrijvingsdatum: 26 februari.

Dagarrangement voor het publiek op 9 maart. Niet alleen de muzikanten dragen we hoog in het vaandel, ook ons publiek. Want zonder publiek, geen concerten. Daarom bieden we in de Vlamo-Week een dag-arrangement aan dat er als volgt zal uitzien:

• 10 u.: ontvangst met kopje koffie in Muziekcentrum Dranouter met aansluitend een bezoek aan het Folk Experience museum
  • 12 u.: maaltijd in ’t Folk Dranouter
  • 14 u.: Folktocht: een wandeling doorheen Dranouter onder  muzikale begeleiding van Trui en Wim Chielens die je laten genieten van de mooie natuur in en de rijke geschiedenis van het Heuvelland. Twee uur later komen we terug aan bij het vertrekpunt waar iedereen kan proeven van een nieuw streekproduct, de Eeuwenhout kruidenlikeur.
  • 16 u.: concert slagwerkers in De Klakeye Dranouter
  • 18 u:. concert Blaaskapel in ’t Folk Dranouter

Inschrijven kan door te klikken op Inschrijven dagarrangement. De deelnameprijs bedraagt 35 euro.
Uiterste inschrijvingsdatum: 26 februari.

Voor verdere inlichtingen kan je steeds terecht bij:
Trefpunt Vlamo West-Vlaanderen
e-mail: west.vlaanderen@vlamo.be