Harmonie Beselare viert Sint-Cecilia

Volgende week is het weer zover, we vieren onze patroonheilige Sint-Cecilia! We zetten graag even alle feestelijkheden op een rijte.

VRIJDAG 15 NOVEMBER
Bierpot OberbayernDe festiviteiten starten al op vrijdagavond. Na een stevige repetitie vliegen we er vanaf 22h net iets steviger in dan anders. We klinken (niet één, maar verschillende keren) op het bestaan van onze harmonie. Elke muzikant die zin heeft, kan iets lekkers meebrengen. Een zakje chips, frituurhapjes, dipsauzen, ne grote met stoofvlees of 45 diepvriespizza’s, laat uw verbeelding de vrije loop. Heb je attributen nodig (oven, microgolfoven, frietpot, blender) waar je zelf niet voor kan zorgen? Geef dan gerust een seintje aan één van de bestuursleden en wij zorgen er voor!

Wie thuis nog zijn harmonie-bierpot heeft van de Oberbayern-feesten enkele jaren geleden, kan die gerust meebrengen!

ZATERDAG 16 NOVEMBER
Terwijl de oudere garde uitslaapt en bekomt van het inzetten van het Sint-Cecilia weekend, gaat de jeugd gewoon keihard door! Met het Beselaars Jeugdensemble en het nieuwe trommelkorps gaan we zaterdagnamiddag schaatsen in Gullegem! Achteraf voorzien we nog pannenkoeken en chocolademelk. Jeugdmuzikanten, vergeet jullie niet in te schrijven!

ZONDAG 17 NOVEMBER
Het hoogtepunt van het weekend ligt traditioneel op zondag. Zondagmorgen zijn we fris en monter paraat in de eucharistieviering om 9 uur in de Sint-Martinuskerk in Beselare. Daarna gaan we in Beselare de straat op om ons te laten horen. We voorzien twee broodnodige tussenstops in De 3 Koningen en De Geite. Rond de middag houden we het blaaswerk voor bekeken en verzamelen we in de Koklikoo in Zonnebeke voor het traditionele feestmaal. Hoogtepunt in Koklikoo wordt de decoratie van André Vandevivere (60 jaar muzikant/bestuurslid) en Marieke Lesschaeve (15 jaar muzikant).