Filmconcert – Star Trek Through The Generations

Filmconcert 2012 - AfficheOp zaterdag 10 maart brengt Harmonie Beselare een filmconcert.  De muziek, zowat allemaal bekendere deuntjes uit klassiekers wordt begeleid van videofragmenten geprojecteerd op 2 grote schermen naast het podium, wat zorgt voor een uniek totaalspektakel.
Op onze website warmen we jullie de komende weken alvast op met wat voorsmaakjes van wat jullie te wachten staat. We presenteren de films achter de muziek op onze pupiters. Zo bent u op zaterdag 10 maart perfect voorbereid en kan u dubbel genieten van ons concert of uw vrienden verbazen met interessante weetjes over de films die de revue passeren. Via deze link vind je alle eerder besproken films, vandaag presenteren we Star Trek Through The Generations.

Star Trek  was oorspronkelijk een Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot vijf televisieseries, een animatieserie, elf speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën.
De bedenker, Roddenberry, bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.