Filmconcert – Star Wars Epic

Filmconcert 2012 - AfficheOp zaterdag 10 maart brengt Harmonie Beselare een filmconcert.  De muziek, zowat allemaal bekendere deuntjes uit klassiekers wordt begeleid van videofragmenten geprojecteerd op 2 grote schermen naast het podium, wat zorgt voor een uniek totaalspektakel.
Op onze website warmen we jullie de komende weken alvast op met wat voorsmaakjes van wat jullie te wachten staat. We presenteren de films achter de muziek op onze pupiters. Zo bent u op zaterdag 10 maart perfect voorbereid en kan u dubbel genieten van ons concert of uw vrienden verbazen met interessante weetjes over de films die de revue passeren. Via deze link vind je alle eerder besproken films, vandaag presenteren we Star Wars Epic.

De saga van de “oorlogen tussen de sterren” start met Luke Skywalker die behoort tot een rebellengroep die vecht tegen de tirannie van de Keizer en zijn trouwste dienaar, de slechte Darth Vader. Luke, Prinses Leia, Han Solo en de andere rebellen doen een poging de Death Star, het nieuwe wapen van de Keizer, te vernietigen. Terwijl Darth Vader vastbesloten is om de rebellie tegen het Keizerrijk de kop in te drukken, gaat Luke op zoek naar de enige overgebleven Jedi, meester Yoda, in de moerassen van Dagobah, om de Kracht te leren en een Jedi te worden…

De Star Wars reeks werd een enorm succes en kaapte over de verschillende films heen heel wat Oscars weg. In Star Wars Epic werden de soundtracks van 3 films gebundeld tot een knap geheel.