Muzikant in de kijker: Heleen

Spotlight Onze volgende muzikant in de kijker is Heleen. Onze dirigent Pieter koos in de special “dirigent in de kijker” Heleen als volgende muzikant in de kijker. We legden ze stevig op de rooster en kwamen meer te weten over haar stiekeme adoratie voor de trompet, voor uitslapen en de voordelen als kakkernestje! En wie de volgende muzikant in de kijker wordt natuurlijk! Veel leesplezier!

1. Wat is naast klarinet je favoriete instrument en zou je nog graag een ander instrument leren?

Tegen alle verwachtingen in vind ik de trompet wel iets hebben! Je kunt er veel show mee geven, alleen al door de verschillende sourdines die ze gebruiken. Je kunt er ook veel gevoel in leggen. De trompetsolo bij ons vorige lenteconcert viel bij mij dan ook zeker in de smaak. Die rivaliteit tussen klarinetten en trompetten is dus bij mij niet van tel! 😉 (soms gewoon een beetje voor de fun!)
Voor het moment ben ik niet van plan om een nieuw instrument aan te leren, maar het is zeker niet uitgesloten. Trompet hoor ik wel graag, toch zou ik het zelf niet aanleren. Velen zeggen dat ik dé persoon ben om dwarsfluit te spelen. Daar ben ikzelf wel nog niet zo overtuigd van… 😉

2. Wat of welk project wil jij wel nog eens graag met de harmonie doen?

Ik zou graag nog eens op kamp gaan met de harmonie ipv een repetitiedag. Dan is er wat afwisseling tussen het repeteren en enkele andere activiteiten. Maar ik hoor dat er al plannen zijn om met de jeugd op kamp te gaan, dus dat komt wel in orde! Een ander project is eens meedoen aan een wedstrijd met de harmonie of eens optreden voor een groot publiek. Een concert geven in het buitenland is iets wat ik graag nog zou meemaken.
Verder vind ik dat de agenda van de harmonie voor dit jaar al aardig vol raakt, dus heb ik geen inspiratie meer…

3. Van wat kan je nog genieten naast de muziek?

Naast muziek zijn er nog vele dingen waar ik van kan genieten. Eens uit de bol gaan met vrienden is een van mijn favorieten! Ik ga ook graag op reis, het liefst naar warmere oorden. Waar ik nog van kan genieten is winkelen, lekker eten,… of gewoon eens lekker niets doen en uitslapen 🙂

4. Hoe lastig is het werkelijk met 2 oudere broers?

Zóó lastig is dat niet! Je moet ze weten aan te pakken en je ‘mannetje’ staan. Ik ben wel blij met twee oudere broers. Het heeft ook z’n voordelen! Als je langer wil blijven op een fuif: ‘Mathias of David zal je wel komen halen’ of het langer wegblijven na de muziekrepetitie… wat iedereen wel duidelijk gemerkt heeft. Ze zijn ook wel een voorbeeld voor mij, hoe ik iets moet doen of juist NIET moet doen! Zoals velen zeggen, mag het ‘kakkernestje’ altijd meer, dus dat zal dan wel kloppen zeker?

5. Mooiste herinnering in de harmonie?

Ik heb al heel wat toffe herinneringen aan de harmonie. We zijn vorige zomer naar de Efteling geweest met een klein groepje van de harmonie, dat is wel iets wat me zal bijblijven. De fietstocht, de verschillende uitstapjes, maar ook gewoon de vrijdagavonden zelf zijn ook mooie herinneringen. Na 2 uurtjes spelen eens gezellig wat bijpraten. In de zomervakantie kan dat al wat langer uitlopen met als gevolg dat er enkele hongertjes gestild moeten worden. En dan zijn we nog lang niet thuis! :p

6. Wie wordt de volgende muzikant in de kijker en wat wil je hem/haar graag vragen?

Ik geef de eer aan Brecht om de volgende muzikant in de kijker te worden! Een trompettist natuurlijk! Hij is ook de webmaster van deze site. Ik vraag me dus af hoe hij zichzelf zal aankondigen als muzikant in de kijker?

Bedankt Heleen! Euh, we zullen het hem zeker vragen! 🙂

Eén antwoord op “Muzikant in de kijker: Heleen”