Paasconcert Volksvreugd Proven

Volgende zaterdag, 6 april, presenteren het jeugdensemble en de harmonie van K.H. De Volksvreugd Proven o.l.v. Pieter Meersseman hun paasconcert.

proven‘Musicavenir’ is de titel van het muziekstuk waarmee het Provens Jeugdensemble jou verwelkomt op het Paasconcert van zaterdag 6 april. Dat Jeugdensemble trok onlangs nog met 40 deelnemers op kamp naar de Vlaamse kust! Er is dus nog meer muziek op komst te Proven én de toekomst van de harmonie is er tevens verzekerd. De jeugdmuzikanten reizen daarna muzikaal naar de Zuidpool met ‘To The Ends of The Earth’ in de sporen van Scott en Amundsen. Verder liggen ‘Firework’ en ‘Forget You’ nog op de pupiters.

Ook de harmonie brengt klanken na Pasen: met ‘Axis’ van de Japanse componist Naoya Wada brengen de muzikanten jou in de juiste sfeer. Daarna worden de avonturen van Robinson Crusoe muzikaal weergegeven en voert de harmonie de klezmerrapsodie ‘Shirim’ van Piet Swerts op. Verder wordt de film ‘Brave’ opgeroepen door de stukken ‘I’m Shipping up to Boston’ en ‘Highlights from Brave’, beide in een arrangement van Sean O’Loughlin. Uit de hedendaagse popmuziek viel de keuze van dirigent Pieter Meersseman daarna nog op ‘Tribute to Whitney Houston’ en ‘Skyfall’ van Adele. Een zeer rijk en gevarieerd programma dus, waar iedereen van kan genieten.

K.H. De Volksvreugd nodigt je uit om dit concert te komen bijwonen op zaterdag 6 april 2013 vanaf 19u.30 in OC De Croone te Proven. Kaarten zijn in voorverkoop voor 6 euro te koop bij de leden en het bestuur van de harmonie of via info@volksvreugd.be . Aan de deur betaal je 8 euro. Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen gratis meegenieten.