Lenteconcert Poperingse Harmonie

Op zondag 23 maart 2014 om 17 uur luidt de Koninklijke Poperingse Harmonie Sint-Cecilia de lente in met haar jaarlijks lenteconcert in de feestzaal van Gasthof De Kring, Burgemeester Bertenplein 7 te Poperinge.

Eerst brengen de jongste muzikanten, geruggensteund door enkele anciens, een drietal werkjes. Met ‘Two Renaissance Dances’, ‘The Three Musketeers’ en ‘African Scenes’ bewijst dirigent Björn De Kock dat zijn jeugdharmonie zowel muzikaal als in kwantiteit aan het groeien is. Zij zijn immers de toekomst van de harmonie!

Na een korte pauze kondigt de feestelijke fanfare van ‘Signature’ van Jan Van der Roost het groot orkest aan, dat vervolgens in ‘Aquara’ van John Higgins de wonderbaarlijke schoonheid van de oceaan en haar bewoners ontdekt. De golven brengen het publiek naar Spanje waar Siebe Lasure hen opwacht met ‘Spanish Dance’ van Carl Wittrock, een solowerk voor altsax en orkest. De hemelse Spaanse klanken doen iedereen wegdromen naar ‘Utopia’ , de ideale wereld van Jacob de Haan.

Vandaar is het waarschijnlijk maar een boogscheut naar Afrika, met haar prachtige natuur en indrukwekkende landschappen, die sfeervol geïllustreerd worden in ‘Out of Africa’ van John Barry. De Engelse koning Henry VIII maakt abrupt een einde aan de idyllische sfeer en brengt ambiance met zijn ‘Pastime in Good Company’, een ondertussen populair Engels volksdeuntje. Van populair gesproken… terwijl Koen Wauters in een verbeten strijd zit met Tom Waes eindigt het concert met enkele meezingers in een Clouseau-medley van Geert Deforche.

Inkom € 5 , kinderen gratis.

KPH - Lenteconcert 23 maart 2014