Uniek totaalspektakel

BESELARE – Op zaterdag 10 maart brengt Harmonie Beselare o.l.v. dirigent Pieter Meersseman een filmconcert. De muziek, zowat allemaal bekende deuntjes uit klassiekers, wordt begeleid door videofragmenten geprojecteerd op twee grote schermen naast het podium.

De Beselaarse sporthal wordt zaterdag omgetoverd tot een concertzaal. De Koninklijke Harmonie St.-Cecilia Beselare en het Beselaars Jeugdensemble betreden er om 19 uur het podium voor een uniek filmconcert .
Het lenteconcert wordt allicht het laatste concert in de sporthal. Vanaf volgend jaar kan de harmonie terecht in het gloednieuwe OC, vlak naast de sporthal.

Videofragmenten
Naar aanleiding van het 175-jarig bestaan van de Koninklijke Harmonie werd er gekozen om het tradiontele lenteconcert wat grootser aan te pakken. Zowel het Jeugdensemble als de Harmonie spelen dit jaar enkel filmmuziek. De muziek, bekende deuntjes uit klassiekers als The Curious Case of Benjamin Button, Star Wars, Chicken Run, Twilight enz… wordt begeleid door videofragmenten geprojecteerd op twee grote schermen naast het podium, wat zorgt voor een uniek totaalspektakel.
Kaarten in voorverkoop kosten 7 euro, aan de deur betaal je 8 euro. Kaarten zijn te verkrijgen bij alle leden van de harmonie. (EV)

(verschenen in Het Wekelijks Nieuws op vrijdag 9 maart 2012, bekijk het artikel)