Ambitieuze toekomstplannen

Krant

Koninklijke Harmonie St-Cecilia presenteert Lenteconcert

Beselare – De Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia Beselare, onder leiding van dirigent Pieter Meersseman, nodigt iedereen vriendelijk uit op haar jaarlijkse Lenteconcert. Het concert gaat dit jaar door op zaterdagavond 13 maart om 19 uur in de sporthal in Beselare. Dit is ook het eerste concert o.l.v. dirigent Pieter Meersseman.

Pieter Meersseman (30) woont in Wijtschate. Hij volgde Slagwerk aan het conservatorium in Antwerpen, slagwerk en harmonie -en fanfaredirectie in Tilburg (Nederland) waar hij momenteel aan zijn laatste maanden bezig is. Hij toert ook al enkele jaren rond met het orkest van Helmut Lotti. Naast slagwerk speelt hij trombone.

„Ik speel al een tiental jaar in het begeleidingsorkest van Helmutt Lotti, The Golden Symphonic Orcherstra als slagwerker en nu als bastrombonist”, opent Pieter. „Daarnaast orkestreer ik geregeld werk voor harmonieorkest en fanfareorkest. In mijn vrije tijd speel ik nog wat mee in The Pink Band (Merkem) en Brassband Leieland (Gullegem). Ik ben dirigent geweest in de harmonie Woudfanfare in Houthulst maar stopte toen ik dirigent werd in Beselare. Verder dirigeer ik ook de harmonie De Volksvreugd uit Proven waarmee ik in oktober van vorig jaar West- Vlaams laureaat werd in de eerste afdeling.”

Verjonging

Pieter„De harmonie van Beselare was me niet onbekend. Ik had ze al enkele malen zien optreden en zodra ik de kans kreeg om daar te dirigeren twijfelde ik geen ogenblik om de job te aanvaarden”, gaat Pieter verder. “Na de proefperiode was er een klik tussen mij en de groep. De groep lijkt me ambitieus naar de toekomst toe en heeft enkele haalbare plannen in petto. Onlangs onderging de bestuursgroep een verjongingskuur. Een viertal twintigers is het ervaren bestuur met frisse ideeën komen aanvullen. Iets wat de Beselaarse muziekvereniging, zoals de meeste muziekkorpsen trouwens, nu vooral mee te maken heeft is een gebrek aan jonge leden. Het onterechte imagoprobleem van de blaasmuziek maar ook de onbegrensde mogelijkheid aan vrijetijdsbestedingen voor onze jeugd, zal daar zeker voor iets tussen zitten. Ik hoop in Beselare het tij te doen keren door een zo divers mogelijk programma te brengen. Voor het Lenteconcert koos ik voor zuivere blaasmuziek voor de pauze en bekende film- en popmuziek of lichte muziek na de pauze.”

Het geheel wordt vakkundig van commentaar voorzien door Sofie Meeuws. Na het concert is er mogelijkheid om gezellig na te praten in de sporthal zelf. Kaarten in voorverkoop kosten 6 euro en zijn verkrijgbaar bij alle muzikanten, bestuursleden en via info@harmoniebeselare.be. Kaarten aan de deur kosten 7 euro. (EV)

(verschenen op vrijdag 5 maart in Het Wekelijkse nieuws, download hier het artikel)

3 antwoorden op “Ambitieuze toekomstplannen”

1. Okay this YouTube video is much enhanced than last one, this one has pleasant picture feature as well as audio. feddkdebeece