Vox Musica, aangenaam

Dit jaar kiest onze Harmonie Beselare voor een kerstconcert in samenwerking met Vox Musica, een jeugdkoor uit Roeselare. Dat deze jonge bende niet alleen een jeugdkoor is, maken ze onmiddellijk duidelijk op hun website. Naast zingen zijn ze ook een leuke bende die tijd maken voor allerhande andere activiteiten. Op dat vlak moeten we alvast goed bij elkaar passen, want ook wij proberen als harmonie natuurlijk meer te doen dan enkel maar samen te musiceren. We stellen het jeugdkoor Vox Musica graag even aan jullie voor.

Met meer dan 100 leden is Vox Musica het grootste jeugdkoor van Vlaanderen. De algemene leiding ligt in handen van hoofdman Emmanuel Vansteenkiste. De hoofdman is de algemene coördinator binnen Vox Musica. Hij bepaalt samen met het Vox Bestuur en de leidersploeg van Vox Musica de agenda.
Muzikaal leider bij Vox Musica is Koen Neirynck. Hij hanteert sinds januari 2003 het dirigeerstokje en zorgde mee voor de nominale en vooral muzikale groei van het koor. Pianist Jonathan Huyghe ondersteunt dirigent en koor steeds weer met schitterende pianopartijen.
Sinds de oprichting in 1997 zong Vox Musica al een uitgebreid en gevarieerd repertoire samen in diverse genres: pop (Bohemian Rhapsody, Man On The Moon, Amarantine, I Don’t Feel Like Dancin’,…), gospel (Tender, Oh Happy Day,…), klassiek (Ave Verum, Lascia Ch’io Pianga,…), film (Amistad, Sister Act, The Lion King,…) en musical (Andrew Lloyd Webber,…).
In 2005 bracht Vox Musica een eerste cd uit onder de naam ‘Naar De Maan’. Vox Musica treedt vaak op, en dat tijdens festiviteiten, op huwelijks- en andere vieringen, of eventueel zelfs als achtergrondkoor. We deelden zo onder andere het podium met Johnny Logan en Peter Koelewijn.
Een tweetal jaar geleden hebben we binnen Vox Musica nog een kinderkoor opgericht: Mini Musica. Dascha Degryse heeft momenteel het dirigeerstokje vast van Mini Musica en Nele Derluyn zorgt voor de begeleiding op piano. Zij verkennen samen met onze jongste zangertjes stap voor stap de wondermooie wereld van koormuziek.
Behalve een koor is Vox Musica ook een jeugdbeweging, met fietstochten, daguitstappen, kampen, een eigen tijdschrift en tal van fijne en sportieve activiteiten voor jonge en oudere leden. Het enthousiasme en de samenhorigheid van de leden is de sterke troef voor de muzikale resultaten van het jeugdkoor.
Vox Musica is een bloeiend koor, maar dat betekent niet dat we geen nieuwe leden nodig hebben. Ook in toekomst willen we een vierstemmig en bruisend koor blijven, en daarom hebben we steeds nieuwe zangers nodig. Voelt u zich al wat aangesproken? neem dan contact op via info@voxmusica.be.

Eén antwoord op “Vox Musica, aangenaam”