Samen musiceren op Kidz@Concert

KrantBESELARE – In de Sint-Martinuskerk staat morgen om 19uur het Kidz@Concert op het programma. Het concert is een uniek samenwerkingsverband. Voor het concert werkt de Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia van Beselare niet alleen samen met Koninklijke Harmonie De Volksvreugd uit Proven, maar ook met het Beselaarse jeugdensemble en leerlingen samenzang en Algemene Muzikale Vorming van de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord van Ieper, afdeling Beselare.

De samenzangklas brengt voor de gelegenheid liedjes als Ik kan niet kiezenHeijamano enWakker. Het publiek zal ook kunnen genieten van Weather ReportClarinet Magic en A Fairy Cocktale. Met het concert wil het ad hoc harmonieorkest in de eerste plaats kinderen en jongeren kennis laten maken met de verschillende blaasinstrumenten, maar er is meer. De jongste deelnemers aan het concert doen tijdens Kidz@Concert ook podiumervaring op en leren samenwerken met andere muzikanten.

Pieter Meersseman leidt als dirigent van zowel KH Sint-Cecilia en KH De Volksvreugd alles in goede banen. Hij is sinds 2006 dirigent bij KH De Volksvreugd en sedert 2009 ook van KH Sint-Cecilia. In 2010 richtte hij samen met jonge bestuursleden de jeugdharmonie op in Beselare.

Om ook jonge toehoorders aan te spreken, duurt het concert niet lang, ongeveer een uur. Nadien kunnen geïnteresseerde kinderen kennismaken met de blaasinstrumenten. De toegang tot het concert kost 5euro. Kinderen jonger dan 12 jaar mogen gratis binnen. Kaarten zijn te verkrijgen via de leden van de twee harmonieën of via info@harmoniebeselare.be.

(verschenen in Het Nieuwsblad op 29 juni 2011 – © Daisy Lapere)

Eén antwoord op “Samen musiceren op Kidz@Concert”