Provinciale solistenwedstrijden – schrijf je nu in!

De Provinciale Wedstrijden voor Solisten en Kleine Ensembles 2013 vinden plaats op zondag 3 maart in de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord Ieper (wedstrijd voor houtblazers) en op zondag 10 maart in de Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans Roeselare (wedstrijden voor koperblazers, slagwerkers, accordeons, ensembles, strijkers, toets- en tokkelinstrumenten).

De verschillende wedstrijden:

1. De wedstrijd voor solisten blaasinstrumenten (houtblazers op 3 maart en koperblazers op 10 maart) en concertslagwerk (op 10 maart) is ingedeeld in volgende disciplines:

• houten blaasinstrumenten
  • koperen blaasinstrumenten
  • concertslagwerk
  1. De wedstrijd voor kleine ensembles vindt plaats op 10 maart en is toegankelijk voor groepen van twee of meer uitvoerders die werken brengen uit het repertoire van ensemble en kamermuziek.

Elke discipline wordt ingedeeld in zes afdelingen: derde afdeling, tweede afdeling, eerste afdeling (lagere afdelingen); afdeling uitmuntendheid, ereafdeling en superieure afdeling (hogere afdelingen).

Inschrijven? De inschrijvingen dienen te gebeuren op één van de daartoe bestemde inschrijvingsformulieren op volgend adres: Vlamo West-Vlaanderen – Conservatoriumplein 1 – 8500 Kortrijk. Inschrijven kan tot uiterlijk 15 november 2012 en dit voor ALLE kandidaten.

Vraag meer informatie aan je leraar instrument en twijfel niet! Dit is een unieke kans om podiumervaring op te doen!