Je was erbij: Kerstconcert 2010

KrantAfgelopen zondag presenteerde de Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia Beselare haar jaarlijks kerstconcert in de Sint-Martinuskerk in Beselare. Het talrijk opgekomen publiek kon er genieten van een gevarieerd muzikaal programma.

Het Beselaars jeugdensemble mocht de spits afbijten. De jongste telg van de Beselaarse Harmonie werd pas in september opgericht en het kerstconcert was dan ook de eerste afspraak met het grote publiek. Van plankenkoorts was er echter nauwelijks sprake en dus mochten alle jonge muzikanten terugblikken op een eerste geslaagd gezamenlijk optreden.

Daarna zorgde de Koninklijke Harmonie Beselare samen met Vox Musica, een jeugdkoor uit Roeselare, voor anderhalf uur hoogstaand muzikaal entertainment. Zowel de nummers die door de harmonie en door het koor afzonderlijk werden gebracht, als de gezamenlijke nummers werden op enthousiast applaus onthaald. Een volle kerk genoot zichtbaar van klassiekers als When You Believe (Stephen Schwartz, Arr. Audrey Snyder), Holiday Favorites (Arr. Paul Lavender) en bisnummer We are the World (Michael Jackson and Lionel Richie Arr. by John Higgins). Maar ook minder bekende nummers als Pat-a-pan (Bernard de la Monnoye, Arr Robert Longfield) en Today is a gift (Samuel R. Hazo) werden gesmaakt.

De volgende muzikale afspraak met Harmonie Beselare wordt zaterdagavond 12 maart in de sporthal in Beselare. Dan staat het lenteconcert gepland. Tot dan!

(verschenen op www.westhoek.be)