Harmonie Beselare viert 185-jarig bestaan met feestweekend in OC De Leege Platse

Eind juni, in het weekend van 24, 25 en 26 juni viert de Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia zijn 185-jarig bestaan. De oudste archieven van de harmonie vermelden dat de vereniging het levenslicht zag in 1837. De harmonie zag de afgelopen twee jaar heel wat concerten en activiteiten geschrapt worden door het coronavirus, maar pakt nu graag groots uit met een feestweekend.

Klinken op vrijdag

Het feestweekend wordt op vrijdagavond afgetrapt met een bedankingsreceptie, die voor iedereen toegankelijk is. “We hopen heel wat muzikanten, oud-muzikanten en sympathisanten te mogen verwelkomen” aldus voorzitter Geert Cardoen. “Maar ook wie geen band heeft met de harmonie, maar graag kennis wil maken met onze vereniging, is meer dan welkom”.

Tijdens de receptie, in de benedenzaal van het OC, zorgt Saxilicious voor de muzikale omlijsting.

Dansen op zaterdag

Op zaterdagavond worden de beentjes losgegooid. Vanaf 21.30 uur treden The Covrettes XL op. The Covrettes zorgen in 2015 al voor een geweldig feestje in het OC en komen nu terug in hun XL-versie, ondersteund door blazers. Ze brengen samen recente en herkenbare hits verpakt in een vintage-jasje. Nadien neemt  DJ Cyriel Vyniel over. Hij zorgt tot in de vroege uurtjes voor dansbare rock and roll, rockabilly, fifties, rhythm and blues surf en popcorn.

Koffie op zondag

Op zondagnamiddag kan iedereen in het OC terecht voor een koffieconcert. Dan laat de harmonie graag zijn jeugdmuzikanten op u los. Zowel het Beselaars Jeugdensemble als het Beselaars Trommelkorps geven dan om 15 uur het beste van zichzelf.

Doorlopend tentoonstelling

Op vrijdagavond, zaterdagavond en zondagnamiddag is er in de foyer in het Beselaarse OC ook een tentoonstelling die de rijke geschiedenis van de harmonie toont met oude krantenknipsels, instrumenten en fotocollages van de afgelopen decennia.