Harmonie Beselare op Heksenstoet

Beselare leeft. Iedereen is opnieuw in de ban van de tweejaarlijkse Heksenstoet. Uiteraard dragen ook wij als harmonie ons steentje bij.

Concert op Heksenbraderie

Op de vooravond van de Heksenstoet wordt opnieuw een heksenbraderie (avondmarkt) georganiseerd. Kraampjes, standjes van lokale handelaars, live optredens en een openlucht fuif, hapjes en drankjes… Kortom, een heel gezellige avond in het centrum van Beselare!

Ook Het Beselaars Jeugdensemble zorgt voor ambiance. We brengen een aperitiefconcert met lichte en bekende muziek. Plaats van afspraak tijdens de jaarmarkt is de koer van Dokter Van den Berghe in de Beselarestraat, nummer 227. We brengen een concertje om 18 uur en om 19h!

braderie

Deelname aan de stoet

Tijdens de Heksenstoet zelf, op zondagnamiddag,  vergezelt de Beselaarse Harmonie traditioneel de bezemdanseresjes die rond Sefa Bubbels, de reuzenheks en dansen. Uniek dit keer is dat zowel het trommelkorps, Het Beselaars Jeugdensemble én de harmonie samen deelnemen, met een groep van meer dan 60 muzikanten!

Jozefa Bubbels is dé heks der heksen in Beselare. In de eerste stoet trok ze allen op als ‘ferme klosse’, breedgeschouderd, ‘streus’ en sterk als een eikenboom. Achter haar rug noemde men haar ‘de Reuzenheks’. Andere toveressen spraken over ‘onze meesteresse”.

heksenstoet