Geslaagde Sint-Cecilia

Het voorbije weekend vierden Harmonie Beselare en het Beselaars Jeugdensemble Sint-Cecilia, de patroonheilige van de orkesten en fanfares. We blikken graag even terug op een alweer geslaagde editie!

DSCN1203Vrijdagavond werden de festiviteiten op gang getrokken. Na een stevige repetitie (ja, ook dat hoort erbij) kwam de Sint-Cecilia pre-party op gang bij een gigantisch assortiment hapjes en drankjes. Ondanks de nodige verluchting hing er zondagavond nog steeds een vrij eigenaardig geurtje in ons lokaal, wat erop wijst dat het feestje wel goed moet zijn geweest. De komende weken profiteren we nog wel even verder van de overschot aan knabbels en drankjes.
Nieuwsgierig naar beeldmateriaal? Bekijk dan de foto’s van de pre-party!

DSCN1323Zaterdagmiddag was het dan de beurt aan de enthousiaste jeugd. Met meer dan 30 trokken ze richting schaatsbaan Finlandia in Gullegem. Na anderhalf uur schaatsen was het tijd voor pannenkoeken! De 100 pannenkoeken werden vlotjes verorberd en er werden geen breuken vastgesteld, alweer een geslaagde activiteit dus.
Benieuwd naar de nieuwste schaatstricks van onze BJE-ers? Bekijk dan de foto’s!

IMG_5397Zondagmorgen was het al om 8.30 uur verzamelen geblazen in de kerk in Beselare. We luisteren de eucharistieviering op met een vijftal nummers en trokken daarna al marcherend door de straten van Beselare. Na enkele tussenstops hielden we het voor bekeken en trokken we gezamenlijk naar feestzaal Koklikoo in Zonnebeke, waar we bij een uitgebreide receptie, een lekker stukje zalm en een dessertbord verder konden nakaarten over het voorbije jaar en vooruitblikken op ons ontbijconcert en galaconcert in december.
Tussendoor werden André Vandevijvere (60 jaar dienst als muzikant en bestuurslid), Marieke Lesschaeve (15 jaar muzikant) en Lieve Vanderstichele (17 jaar bestuurslid) gedecoreerd en in de bloemetjes gezet door voorzitter Dirk Cardoen. Proficiat!
Bekijk de fotogalerij van de feestmaaltijd in Koklikoo!