Filmconcert – Twilight

Filmconcert 2012 - AfficheOp zaterdag 10 maart brengt Harmonie Beselare een filmconcert.  De muziek, zowat allemaal bekendere deuntjes uit klassiekers wordt begeleid van videofragmenten geprojecteerd op 2 grote schermen naast het podium, wat zorgt voor een uniek totaalspektakel.
Op onze website warmen we jullie de komende weken alvast op met wat voorsmaakjes van wat jullie te wachten staat. We presenteren de films achter de muziek op onze pupiters. Zo bent u op zaterdag 10 maart perfect voorbereid en kan u dubbel genieten van ons concert of uw vrienden verbazen met interessante weetjes over de films die de revue passeren. Via deze link vind je alle eerder besproken films, vandaag presenteren we Twilight.

Filmconcert 2012 - TwilightDe Twilight films zijn gebaseerd op de boekenreeks van Stephenie Meyer. Zowel de boeken als de films zijn sinds 2008 een enorme hype over de hele wereld. Ondertussen zijn er al 4 films uit en volgend jaar komt de allerlaatste, 5de film, in de bioscoopzalen. Voorwie de voorbije 5 jaar op een andere planeet vertoefde, leggen we nog even kort het verhaal uit. De hoofdrolspeelster is de 17jarige Bella Swan. Haar ouders zijn gescheiden en Bella woont bij haar vader, een sheriff, in het plaatsje Forks, Washington. Op school raakt Bella geïntrigeerd door de familie Cullen, die erg afwijkend gedrag vertonen. Als Edward, de jongste van de familie Cullen in haar klas komt te zitten, zoekt Bella toenadering. Edward blijkt een vampier te zijn, ze worden verliefd.

In 2010 won Twilight de World Soundtrack Award. Op het filmconcert wordt Bella’s Lullaby gebracht.