De Reutelnoot, aangenaam

De Reutelnoot voorstellen is misschien wat overbodig, maar we doen het toch graag even, voor die enkelingen die nog niet vertrouwd zijn met de Beselaarse Volkzanggroep. De Reutelnoot is geen typisch kerkkoor, geen strijd- of politiek geëngageerd koor, maar een volkszanggroep. Ze zingen over de liefde, de dood, het leven, vreugde en leed, de natuur… universele thema’s worden in diverse talen meerstemmig bezongen, meestal begeleid door enkele instrumenten (klassieke gitaar, piano, dwarsfluit, klarinet, blokfluit, slagwerk). De Reutelnoot brengt hoofdzakelijk bestaande liederen uit alle hoeken van de wereld. België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Rusland, Afrika, Israël, Japan, Chili, Amerika… De Reutelnoot reist in haar liederen heel de wereld rond. Indien nodig, wordt er door de dirigente (Tine Devoghel) een bewerking van deze liederen gemaakt.

Enkele jaren geleden, in 2000, hebben we samen al een Kerstconcert gebracht. Maar de Reutelnoot van toen is niet meer te vergelijken met vandaag. De meeste leden zijn nieuw, net als de dirigente.

De Reutelnoot (www.reutelnoot.be) bestaat dit jaar 22 jaar en heeft dat gevierd met een concert in september. Tijdens ‘Rondje Reutelnoot’ werd een nieuwe cd voorgesteld. Een delegatie van onze harmonie was toen aanwezig op het concert en stelde vast dat de bijna volledig gevulde kerk het optreden, net als ons, bijzonder kon smaken.

We hopen dat we ook op 26 december de kerk goed kunnen vullen en een even mooi concert kunnen brengen. Afspraak op het gezamenlijke kerstconcert!