Xmas@Volksvreugd

Een hete herfst vraagt om een warme Kerst. In OC De Croone trekt De Volksvreugd de kerstwarmte op gang met een sfeervol concert in combinatie met een smulmarkt.

Om 11u. start het trommelkorps o.l.v. Matthias Peperstraete het concert. Vervolgens brengt dirigent Pieter Meersseman met de harmonie de eerste hartverwarmende stukken met titels als ‘Inferno’ van Sven Van Calster en ‘Thunderbird’. ‘Odilia’ is feestelijke, sfeervolle muziek, geïnspireerd op een mirakel. De Amerikaanse componist Marvin Hamlisch wordt muzikaal geëerd in een ‘Tribute to…’ en daarna komen o.a. ‘Symphonic Highlights from Frozen’, ‘Let it snow!’ en ‘It’s the Most Wonderful Time of the Year’: echte eindejaarsmuziek!

Maar De Volksvreugd brengt meer dan muziek: een gezellige smulmarkt verwent de bezoekers met warme versnaperingen als wafels, braadworsten en croque monsieurs. Zelfs verse soep en geestrijke dranken zoals Hasseltse koffie en jenevertjes of een lekker kerstbiertje van La Chouffe zijn te verkrijgen. Op de smulmarkt speelt het jeugdensemble de sfeer erin, zodat iedereen een natje en een droogje kan verbruiken in een aangename kerstsfeer.

Deze gezellige ontmoeting met muziek, versnaperingen, dranken en sfeer heeft plaats op zondag 21 december 2014 om 11u. in en nabij OC De Croone, Provenplein te Proven. Kaarten in voorverkoop kosten slechts 6 euro, aan de deur 8 euro. Kinderen jonger dan 12 genieten gratis. Kaarten te verkrijgen via alle muzikanten of via ingedehaene@telenet.be of info@volksvreugd.be.