Lenteconcert Koninklijke Poperingse Harmonie

Graag nodigt de Koninklijke Poperingse Harmonie u uit op haar jaarlijks lenteconcert, op zondag 15 april 2012 om 11 uur in de feestzaal van Gasthof De Kring, Burgemeester Bertenplein 7 te Poperinge. Onder leiding van Björn De Kock nemen de muzikanten van de harmonie de toeschouwers mee op een muzikale reis naar uiteenlopende etnische bevolkingsgroepen. De eerste halte is Israël waar ze met ‘Shalom’ van Philip Sparke kennis maken met drie Joodse volksdeuntjes. De reis gaat verder naar Zuid-Amerika waar ze zich wagen aan enkele vurige, zwoele dansen met ‘Paso Cabaio’ van Kees Vlak. Aangekomen in de Schotse Highlands worden de toeschouwers overdonderd door de zwaarddansen in ‘Strathcarron’. De reis wordt even onderbroken door de tamboers met Drumstick Parade en het jeugdorkest met drie frisse werkjes van André Waignein en Robert Ramskill. Vervolgens vliegen ze op de tonen van zang en ongebruikelijke muziekgeluiden door naar de ‘Mazama’ Indianen van Jay Chattaway in Noord-Amerika. Tot slot komen ze met ‘Riverdance’ van Bill Whelan aan in Ierland.

Wie van al dat reizen en dansen honger gekregen heeft, kan na het concert aanschuiven voor een hammetje in witbier. De toegang voor het concert is gratis. Wie daarna wil aanschuiven voor het hammetje in witbier betaalt €16. Kaarten zijn enkel in voorverkoop te verkrijgen bij alle muzikanten van de harmonie, in Gasthof De Kring of via info@kph.be.