Koninklijke Poperingse Harmonie stelt voor: “Cinema Cecilia”

Concert 'Cinema Cecilia' - 14 april 2013Graag nodigt de Koninklijke Poperingse Harmonie u uit op haar jaarlijks lenteconcert op zondag 14 april 2013 om 17 uur in de feestzaal van Gasthof De Kring, Burgemeester Bertenplein 7 te Poperinge.

Met kinderen naar een harmonieconcert gaan is niet zo evident, inderdaad. Maar op het lenteconcert van de Koninklijke Poperingse Harmonie Sint-Cecilia zijn de kinderen deze keer de Vips.

In de feestzaal van Gasthof De Kring, die voor de gelegenheid omgetoverd is tot bioscoopzaal, zijn de mooiste zitplaatsen immers voor hen gereserveerd. De jonge muzikanten van de jeugdharmonie verzorgen het voorprogramma en laten trots met enkele korte werkjes hun muzikale talenten horen.

Na een korte pauze nemen dirigent Björn De Kock en de harmonie het publiek mee op sleeptouw in de wonderbaarlijke wereld van de tekenfilm. Terwijl de ene held na de andere verschijnt op het witte doek wordt live de bijpassende muziek gespeeld. Je komt bijna ogen en oren tekort om de avonturen van Shrek, De Leeuwenkoning, Beauty and The Beast of Aladdin tussen de muzikanten te volgen. De beeldfragmenten wisselen elkaar immers in hoog tempo af en in een paar seconden tijd gaat het van uitbundig over grappig naar ontroerend, mysterieus of spannend. In galop op Spirit of meehelpen aan de legendarische ontsnapping van de kippen uit Chicken Run en daarna op avontuur met de familie Incredibles… het kan allemaal in Cinema Cecilia.

De Thunderbirds zullen bij veel ouders ongetwijfeld een belletje doen rinkelen en wanneer Tom and Jerry op het doek verschijnen, is het hek helemaal van de dam.

Kom en geniet van Cinema Cecilia, een spektakel voor jong en oud.

Inkom € 5 , kinderen 12 gratis. That’s all folks!!