De Volksvreugd in Argentijnse sferen

Op zaterdag 30 april (19 uur) is het weer tijd voor het jaarlijks voorjaarsconcert van de Volksvreugd Proven, waar onze dirigent Pieter Meersseman ook het dirigeerstokje hanteert. Alle geledingen van de vereniging komen aan bod: Het Provens Jeugdensemble, het trommelkorps en de Koninklijke Harmonie geven elk hun visitekaartje af. Meer info leest u onder “meer”.
Het Provens Jeugdensemble bijt de spits af. Maar liefst 8 muzikanten van het jeugdensemble namen deel aan de Vlamo-solistenwedstrijd. 3 van hen mogen zelfs hun belangen gaan verdedigen in de Nationale wedstrijd! Het jeugdensemble toont wat jonge muzikanten zoal in hun mars hebben met St. Petersburg March (Johnnie Vinson), Weather Report (Albert Dam) en I Gotta Feeling (Black Eyed Peas).
Daarna is het de beurt aan de harmonie van de Volksvreugd. Ze spelen enkele monumenten uit het blaasmuziekrepertoire van de laatste decennia zoals On Wings Of Eagles (Ed Huckeby), Oregon (Jacob de Haan) en The Great Locomotive Chase (Robert W. Smith). Rik Rabaey werd uitgenodigd als gastsolist. Rik is niet van de minste en doorzwom al heel wat muzikale watertjes: muziekpedagoog in De Lovie, bezieler van Il Sogno Particolare, dirigent van het West-Vlaams Accordeonorkest en lesgever aan de academies van Ieper en poperinge. Hij brengt een heel Argentijns repertoire van de hand van Astor Piazzolla (1921-1992), begeleid door het harmonieorkest: Oblivion, Adios Nonino, Libertango. Het worden zeker enkele heel muzikale momenten in het concert. Het concert kadert in het teken van de Week van de Amateurkunsten. Het concert wordt dan ook besloten met het campagnielied EI geschreven door Elke De Meester en Mira Bertels, waarvoor onze dirigent zelf het harmonie-arrangement schreef. Het Lenteconcert start om 19u, in het O.C. De Croone te Proven. Kaarten kosten €6 in voorverkoop en €8 aan de deur. Onder de 12 jaar kom je gratis binnen.