BJE op kamp – het verslag!

Afgelopen weekend trokken 32 enthousiaste, jonge muzikanten samen op kamp. In “De Karmel” (Brugge) maakten we tijd om samen te repeteren, maar uiteraard ook voor andere activiteiten. Zo leerden we elkaar nog beter kennen. Het reisverslag van “het Beselaars Jeugdensemble on tour” vind je bij “lees meer”. De foto’s volgen snel!

Vrijdag
Vrijdagavond verzamelden we om 17h00 aan de gemeenteschool in Beselare. Iedereen was mooi op tijd, zelfs de laatstejaars middelbaar die net hun 100 dagen hadden gevierd en er dus bijzonder fris uit zagen. Met het gemeentebusje (dank je wel chauffeur Mario!) trokken we naar Brugge. De sfeer zat er meteen goed in. Eenmaal aangekomen en geïnstalleerd kregen we nog kip curry voorgeschoteld. Daarna stonden nog een korte repetitie en een avondspel op het programma. De repetitie viel in het water wegens een korte elektriciteitspanne (jeeeeeeeeeeeeej!) waardoor we onmiddellijk op het domein buiten het avondspel konden spelen. Tegen 22h30 was het bedtijd voor de jongsten, de oudsten volgden (niet) veel later.

Zaterdag
Na een rustige en verkwikkende nacht zaten we al vroeg aan de ontbijttafel. De ganse voormiddag werd er stevig gerepeteerd. Heel wat filmmuziek passeerde de revue, er werd goed gerepeteerd. Na het middagmaal trokken we weer naar buiten voor de namiddagactiviteit. Het grasperk veranderde in een kleine modderpoel, douchen nadien was dan ook noodzakelijk. Net voor het eten was er nog tijd voor een korte repetitie en na het avondeten maakte iedereen zich klaar voor de Disconight! Een muzikaal pak, een BJE-Swingpaleis (de meisjes wonnen) en een kort maar krachtig feestje sloten de zaterdag af. De jongsten kropen op tijd in bed, de oudsten volgden (niet) veel later.

Zondag
Op zondagmorgen werd de dag goed ingezet met een stevige ochtendgymnastiek-sessie, gevolgd door het ontbijt en het opruimen van de kamers en lokalen. Daarna was er in de voormiddag nog een laatste repetitie gepland. Na het middagmaal (frietjes!) werd alles in gereedheid gebracht voor het koffieconcertje voor de ouders en sympathisanten en was er nog wat tijd voor enkele kringspelletjes. Rond 14h30 arriveerden de eerste ouders en na het concertje kon iedereen moe maar tevreden hun ouders opzoeken. Iedereen raakte veilig thuis, het kamp was geslaagd!

Bedankt aan iedereen die zijn beste beentje voorzette en meehielp aan het slagen van dit kamp. Bedankt aan alle aanwezige leden, aan de jeugdwerkgroep, aan de ouders, aan het bestuur voor de financiële ondersteuning en aan de mensen van De Karmel. We kijken al uit naar de tweede editie van het BJE-muziekkamp!