Beselaars Jeugdensemble en Jeugdorkest Die Brugh Dadizele organiseren samen een play-in

Op zaterdag 18 augustus organiseren het Beselaars Jeugdensemble en Jeugdorkest Die Brugh (Dadizele) samen een play-in in OC ’t Geluvelt (Geluveld). Tijdens de play-in oefenen beide jeugdorkesten een ganse dag lang een aantal nummers samen. Die nummers worden dan ’s avonds uitgevoerd tijdens het afsluitende concert.

“In augustus starten we ons derde werkjaar en ondertussen hebben we een 35-tal leden verworven en een mooie basis opgebouwd om op verder te werken.” legt Brecht Hauspie, bestuurslid van het jeugdensemble uit. “Maar we leunen zeker niet achterover, integendeel. We proberen steeds nieuwe activiteiten te organiseren en innovatief uit de hoek te komen. Vorig jaar gingen we met onze groep op muziekkamp en dit jaar zetten we ons werkjaar in met deze play-in. Dat we samenwerken met onze collega’s uit Dadizele is geen toeval. We delen dezelfde visie en ook zij hebben een enthousiast jeugdorkest met ongeveer evenveel leden. Het wordt voor beide orkesten vol met jonge muzikanten een nieuwe, leerrijke ervaring.

Ook na de play-in zitten we zeker niet stil. Op 9 september organiseren we opnieuw een barbecue en daarna richten we onze pijlen op het kerstconcert eind december.”

Het Beselaars Jeugdensemble wordt geleid door Pieter Meersseman, het Jeugdorkest Die Brugh uit Dadizele door Nick Vandendriessche. Het afsluitende concert start om 18 uur, een ingangskaart kost €5, kinderen onder de 12 jaar mogen gratis binnen. Kaarten kunnen worden gekocht op 0474/884830 of bij alle (bestuurs)leden van beide jeugdorkesten.