Hedendaagse Muziek

KrantLenteconcert bij harmonie St.- Cecilia

BESELARE – Op zaterdag 12 maart om 19 uur organiseert de Beselaarse harmonie Sint-Cecilia het jaarlijkse lenteconcert in de sporthal van Beselare. Volgens bestuurslid André Vandevivere wordt het opnieuw een hoogstaand concert.

Andre Vandevivere (68) is gehuwd met Christiane Vandepoele en woont in de Spilstraat, kant Zonnebeke maar voelt zich 100% Beselarenaar. „Op mijn 9de volgde ik notenleer, op mijn 10de speelde ik bugel en op mijn 11de mocht ik voor het eerst opstappen met de harmonie”, herinnert André zich nog. „In die 57 jaar speelde ik achtereenvolgens bugel, bariton, klarinet, saxofoon en klarinet. Wegens ziekte moest ik 7 jaar terug stoppen met spelen, ik had er precies 50 jaar harmonie opzitten. Maar ik speelde niet alleen in de Beselaarse harmonie. Toen ik naar het VTI te Ieper ging speelde ik in het muziek van de school en zoals de meesten ook bij Picanol. Daarbij was ik nog spelend lid van de Heidi Blaaskapelle, een hoempapa band die ontstaan was binnen de schoot van onze harmonie.”

Bestuurslid

André kan zich niet meer herinneren sedert wanneer hij bestuurslid is. „In elk geval nog van voor mijn huwelijk en dit was in 1968. In die periode speelde we reeds concerten. Toen gingen die door in feestzaal St.-Elooi, later in de patronage en nu in de sporthal. Wat nu ons komend Lenteconcert betreft heb ik volledig vertrouwen in onze dirigent. Hij is een moderne, jonge dirigent en brengt vooral veel bij aan onze jonge muzikanten. Dit was ook te merken tijdens ons laatste Kerstconcert”, aldus André.

Programma Lenteconcert

De harmonie brengt zaterdag zeer gevarieerde, hedendaagse, toegankelijke en aangename muziek van onder meer Sven Van Calster, Soichi Konagaya en Alan Menken. Zo staat er onder meer filmmuziek (Enchanted) en een eigen nummer van Pieter Meersseman op het programma. Uiteraard is ook het Beselaars Jeugdensemble van de partij. Kaarten in voorverkoop kosten 7 euro en zijn verkrijgbaar bij alle muzikanten, bestuursleden en via info@harmoniebeselare.be. Kaarten aan de deur kosten 8 euro.

(verschenen in Het Wekelijks Nieuws op vrijdag 11 maart, tekst Etienne Vermeulen)