Kerstconcert samen met De Reutelnoot

Zoals elk jaar organiseert de Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia Beselare opnieuw een kerstconcert. Het eindejaarsconcert, dat samen met het zangkoor De Reutelnoot wordt gebracht, gaat dit jaar door in de Sint-Martinuskerk in Beselare op maandag 26 december om 18h00.

Kerstconcert 2011 - AfficheZoals elk jaar is de harmonie op zoek gegaan naar een muzikale partner om samen het kerstconcert te verzorgen. Na enkele jaren geopteerd te hebben voor zangkoren uit de wijdere omgeving van Beselare, zocht de harmonie het dit jaar opnieuw dichter bij huis. De Reutelnoot, het Beselaarse koor, werd bereid gevonden om samen met de harmonie op te treden.

De Reutelnoot voorstellen hoeft voor vele mensen uit Groot-Zonnebeke al lang niet meer. De Reutelnoot is geen typisch kerkkoor, geen strijd- of politiek geëngageerd koor, maar een volkszanggroep. Het vrolijke muziekgezelschap telt een 25-tal actieve leden . Dit jaar bestaan ze 22 jaar en in september hebben ze in de Beselaarse kerk nog een erg gesmaakt optreden gegeven naar aanleiding van het uitbrengen van een eigen cd.

Op maandag 26 december wordt De Reutelnoot dus gekoppeld aan de Beselaarse Harmonie. Zoals steeds brengen zowel de Harmonie als De Reutelnoot afzonderlijk enkele nummers en worden ook enkele nummers samen verzorgd. Ook het Beselaars Jeugdensemble zal opnieuw van de partij zijn om het concert op gang te blazen. In de pauze kan er opnieuw genoten worden van een borreltje jenever of een glaasje Glüwhein. Kaarten kosten 7€ en kunnen verkregen worden bij alle leden van De Reutelnoot, alle leden van Harmonie Sint-Cecilia of via www.harmoniebeselare.be.

2 antwoorden op “Kerstconcert samen met De Reutelnoot”