Je was erbij: Kerstconcert 2011

Pers - iconOp 2de kerst was het naar jaarlijkse gewoonte drummen geblazen in de Sint-Martinuskerk van Beselare voor het Kerstconcert van de Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia Beselare. Na de geslaagde editie van vorig jaar met het jeugdkoor Vox Musica uit Roeselare, opteerde de Harmonie er dit jaar voor om het kerstconcert te organiseren in samenwerking met de Reutelnoot, de plaatselijke volkszanggroep.

Het Beselaarse Jeugdensemble, dat exact 1 jaar geleden zijn allereerste optreden gaf, mocht opnieuw de spits afbijten en bracht onder andere St Forest March (Johnie Vinson) en Leuchtfeuer (Kurt Gäble). Het talrijk aanwezige publiek stelde samen vast dat de jonge muzikanten in een jaar tijd een grote stap vooruit hebben gezet.

Na het jeugdensemble was het de beurt aan de harmonie voor een stevig eerste deel. Met Guardians of Peace (James L. Hosay) werd de toon meteen gezet. Maar ook de andere nummers voor de pauze, met onder meer Tignale (Carl Wittrock) en The Seventh Night of July (Itaru Sakai) werden meer dan gesmaakt.

Harmonie Beselare - Kerstconcert 2011Na een deugddoende jenever en/of glühwein mocht de Reutelnoot het tweede deel op gang zingen. Met onder meer een prachtige eigen uitvoering van In This Heart (Sinead O’Connor), waarbij de koorleden per stem verspreid stonden in de kerk, en enkele internationaal getinte kerstliederen konden ze de aanwezigen meer dan boeien.

Nadat de Beselaarse Harmonie de kerk liet genieten van Symphonic Dances from “Fiddler on the Roof” (Jerry Bock, arr. Ira Hearshen), sloten de Reutelnoot en de Harmonie de muzikaal meer dan geslaagde avond af met enkele klassiekers zoals White Christmas (Irving Berlin, arr John Moss) en A Christmas Finale (Paul Jennings).

De volgende muzikale afspraak met de Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia Beselare kan u alvast noteren. Op zaterdagavond 10 maart kunt u in de sporthal van Beselare terecht voor het lenteconcert.