Taptoe-time!

De komende weken zijn er verschillende taptoes in de buurt!

3 mei – Geluveld

De gereputeerde Schotse Black Watch Regimental Association en de gemeente Zonnebeke werkten samen een ambitieus project uit rond de vorming van de Ieperboog.Op 3 mei zal het resultaat, een indrukwekkend bronzen beeld van een Highland soldaat, ingehuld worden op nagenoeg exact dezelfde plaats die op 10/11 november 1914 de geschiedenis inging als ‘The Black Watch Corner’.

Om dit belangrijk evenement extra in de verf te zetten, wordt de plechtigheid later op de dag gevolgd door een avondtaptoe te Geluveld. Deelnemers aan deze plechtigheid zijn de Koninklijke Scoutsharmonie St. Leo, Field Marshal Haig’s Own Pipes & Drums, RBLS Passchendaele 1917 Pipes & Drums/ Flanders Memorial Pipeband, Ypres Surrey Pipes & Drums, Drumband Koninklijke Fanfare Vrede en Eendracht Kachtem en last but not least de met de Black Watch Association geaffilieerde Red Hackle Pipeband and Higland Dancers.

Zaterdag 3 mei, om 20 uur op de markt in Geluveld. €10 VVK, €12 ADD, kaarten via balie@zonnebeke.be

Zaterdag 10 mei, Roeselare

taptoe